De kans die ik liet lopen.. mijn droom

De kans die ik liet lopen.. daar zal deze week de creatieve opdracht van het vak Bloggen over gaan. Afgelopen weekend was ik gaan stappen in het mooie Breda, na veel wijntjes en vodka begon de wereld al een beetje te draaien. De ene club uit en de andere club weer in. Zo ging het de hele avond door tot we aankwamen bij ‘’Shots’’, een café wat de naam al zegt: shotten! Appeltaartjesshotje hier, Danootje shot daar en dit maal 5. Toen ging bij een vriend van mij het licht even uit, die zat kotsend buiten op het straat met een emmertje onder zijn gezicht. Toen ik naar hem toe ging om te kijken hoe het met hem ging zag ik opeens dat er iets op de Havermarkt aan de gang was. Ik liep er straal bezopen heen en probeerde op mijn benen te blijven staan, wat erg moeilijk was op dat moment na alle wijn, vodka en shotjes. Maar het lukte! Ik kwam aan op de plek waar wel verdacht veel mensen stonden. En toen zag ik het.. het aller schattigste varkentje op de wereld. Met zijn roze krulstaartje en zijn glazen oogjes wist ik het, ik was verliefd! Allerlei dronken mensen zaten op het varkentje en gaven hem steeds schoppen onder zijn kont zodat hij sneller ging lopen. Enorm zielig dus.. uit verbazing bleef ik staan toe kijken hoe het varkentje pijn aan het lijden was doordat er steeds mensen op zijn rugje zaten. Ik wist wel dat ik iets moest doen, maar ik kon het niet? Mijn lichaam hield me tegen, zal dit door de alcohol komen dacht ik nog. Ook al besefte ik het me dondersgoed wat er aan de hand was, ik kon niks doen. En toen gebeurde het, het varkentje zijn poten braken allemaal af, schreeuwen van de pijn dat het beestje deed. Alle mensen sprongen opzij en begonnen weg te rennen omdat ze ook doorhadden dat het varkentje dood aan het gaan was en ze dus niet met de politie in aanmerking wilden komen. Stomme mensen allemaal! Ik liep terug naar de vriend die teveel gedronken had maar vergat dat ik iets te dicht langs het water liep. En daar ging ik dan, het water in niet wetende wat te doen omdat ik er niet meer uit kon komen.. op dat moment schrok ik (gelukkig) wakker. Het was maar een droom, gelukkig leefde het varkentje nog.Varkens-achtergronden-dieren-varken-wallpapers-foto-7

Geef een reactie

