Film recensie; Seks Tape

Een echte komedie waarin Cameron Diaz en Jason Segel per ongeluk hun privéporno met vrienden en bekenden delen via ‘the cloud’.

sexTape_660px (2)

In deze film schrijft Annie (Cameron Diaz) via haar persoonlijke populaire blog op internet een nieuwe update: ooit deden zij en Jay (Jason Segel) het overal waar ze maar de kans kregen, in de bibliotheek in een park, noem maar op. Helaas is dit sinds ze twee kinderen hebben niet meer het geval. Beiden denken ze er niet zoveel meer aan. Wanneer Annie de nieuwe iPad van haar man Jay ziet krijgt ze een goed idee om hun leven in de slaapkamer weer wat spannender te maken: “laten we een sekstape maken!” zegt Annie.

Ze pakken het jaren zeventig handboek The Joy of Sex erbij en proberen drie uur lang alle standjes uit voor de iPad. Voor ze eindelijk in slaap vallen belooft Jay dat hij de sekstape zal wissen, maar dat ”vergeet” hij. Of dit expres of per ongeluk is dat is niet echt duidelijk in de film. Dit is het moment waar het helemaal fout gaat en hun privéporno opgeslagen wordt in ‘the cloud’, iets dat Jay zelf niet echt begrijpt. Ze hebben de pech dat Jay veel vrienden en bekenden iPads cadeau heeft gedaan én als muziekliefhebber regelmatig playlists automatisch laat downloaden op deze iPads. Zo kunnen al zijn vrienden en bekenden gemakkelijk zijn playlists bekijken op de weggeven iPad.

Jay en Annie kunnen maar één ding bedenken: alle weggeven iPads terughalen. Op dat moment wordt de film Sex Tape een leuke film waarin ze alles doen om de iPads te pakken te krijgen. Ze belanden bij de nieuwe baas van Annie, gespeeld door Rob Lowe, ook een bekende acteur. Waar Annie samen met haar baas drugs gebruikt, terwijl Jay zorgt om de iPad te vinden in het mega grote huis van de baas. Dit zorgt voor hilarische momenten in de film

Het is een grappige komedie, alleen niet echt een film waar je veel over na moet denken. Prima dus om op een luie zaterdagavond te bekijken!
Het is zeker een aanrader om nog te bekijken in de bioscoop. De film draait ook in vrijwel alle bioscopen, groot of klein.

Ook is het goed in combinatie met wat er nu interessant is, denk hierbij aan iPads the Cloud en drugs. Het gaat in op de nieuwste innovaties.